Jak dobrać poprawnie oświetlenie?
Poświeć 5 minut a Twoja wiedza w doborze lamp będzie łatwiejsza
„Kupujemy oczami”
to określenie najlepiej oddaje jak istotne jest eksponowanie dobrym światłem sprzedawanego towaru.
Należy pamiętać, że towary codziennej potrzeby czyli: pieczywo, mięso, wędliny, sery, warzywa i owoce wyglądające apatycznie zachęcą klienta do ponownej wizyty.
Marketing sensoryczny wskazuje, że w 80% za decyzje przy zakupach ma wzrok.
Każdy producent swoim kolorowym opakowaniem chce przyciągnąć wzrok klienta, a złe światło na pewno te starania zniweczy.
Pieczywo źle oświetlone wygląda na czerstwe a warzywa, owoce wyglądają na nie dojrzałe i mało atrakcyjne, świeże mięso ma siny kolor i wygląda na stare .
Ra, CRI (Światło słoneczne =CRI 100) wskaźnik oddawania barw
CRI jest to parametr wskazujący jak diody LED oddają rzeczywistą barwę produktu. Poświęcamy szczególną uwagę aby wszystkie lampy produkcji Multiled miały wysokie wskaźniki CRI.

K- Kelvin Jednostka temperatury barwowej światła.
Warto wybrać odpowiednią barwę w zależności od oświetlanego produktu.

LED MEAT 1750K-3500K z specjalną technologią opracowaną przez naszą firmę do oświetlenia mięsa i wędlin.


LED 2700K Barwa doskonała do oświetlenia pieczywa i wina.

LED 3000K Barwa doskonale eksponująca warzywa, owoce, ryby wędzone, garmażerka, sery.

LED 3500K-4000K Naturalna barwa doskonała do oświetlenia regałów i miejsc pracy oraz regału alkoholowego.

LED 6000-6500K Zimna barwa najlepiej wykorzystać do oświetlenia czystych alkoholi lub stanowisk z mrożonymi rybami.
Lm- Lumen całkowity strumień świetlny oprawy
Ten parametr określa wydajność świetlną jaką wysyła lampa.
NF – NO FLICKER nie migocze
Funkcja dodatkowa lampy określająca czy lampa nie migocze. Niezwykle istotne w miejscach ciągłej pracy np biuro, stanowisko kasowe. Wielogodzinne przebywanie w świetle migoczącym znacznie wpływa na komfort pracy i uczucie zmęczenia.
lm/W wydajność świetlna
wydajność świetlna na każdy „1W” dostarczonej energii
Duża ilość lumenów tj 160lm/1W n.p. w naszej świetlówce „Lumen+” potrafi dwukrotnie zwiększyć ilość światła w porównaniu do tradycyjnej świetlówki. Dodatkowo zmniejszyć zużycie energii elektrycznej nawet o 60%.
lux ilość lumenów padających na 1m2
Obecnie najczęściej kontrolowany parametr przez P.I.P. w miejscu pracy.
Przeprowadzone badania w Europie na temat wpływu oświetlenia na sprzedaż wykazały 32% wzrost sprzedaży po wymianie oświetlenia na dedykowane dla danej grupy produktów. Warto pamiętać że zbyt duża ilość światła może męczyć i mieć negatywny wpływ na samopoczucie klienta, zmniejszając chęć odwiedzania takiego sklepu. Minęły czasy, gdy produkty były kupowane tylko dla zaspokojenia potrzeb. Obecnie dołączyły emocje chęć odczucia relaksu i przyjemności. Oświetlając produkty w odpowiedni sposób możemy stworzyć odpowiedni klimat i przyczynić się do spełnienia tych odczuć korzystając przy tym z wzrostu sprzedaży.

DR MAREK BOROWIŃSKI o wpływie oświetlenia na zwiększenie sprzedaży shopdoktor.pl
C.D.N
Pamiętaj
Doradzimy. Zaprojektujemy. Wycenimy. Zrealizujemy
Pisz na projekty@multiled.pl lub zadzwoń 698-440-860
