Jak dobrać poprawnie oświetlenie?

Poświeć 5 minut a Twoja wiedza w doborze lamp będzie łatwiejsza

Każdy producent swoim opakowaniem chce przyciągnąć wzrok klienta, a złe światło na pewno te starania zniweczy.

Pieczywo źle oświetlone wygląda na czerstwe a warzywa, owoce wyglądają na nie dojrzałe i mało atrakcyjne, świeże mięso ma siny kolor i wygląda na stare .

Ra, CRI (Światło słoneczne =CRI 100) wskaźnik oddawania barw

CRI jest to parametr wskazujący jak diody LED oddają rzeczywistą barwę produktu. Poświęcamy szczególną uwagę aby wszystkie lampy produkcji Multiled miały wysokie wskaźniki CRI.

K- Kelvin Jednostka temperatury barwowej światła.

Warto wybrać odpowiednią barwę w zależności od oświetlanego produktu.

LED MEAT 1750K-3500K z specjalną technologią opracowaną przez naszą firmę do oświetlenia mięsa i wędlin.

LED 2700K  Barwa doskonała do oświetlenia pieczywa i wina.

LED 3000K Barwa doskonale eksponująca warzywa, owoce, ryby wędzone, garmażerka, sery.

LED 3500K-4000K Naturalna barwa doskonała do oświetlenia regałów i miejsc pracy oraz regału alkoholowego.

LED 6000-6500K Zimna barwa najlepiej wykorzystać do oświetlenia czystych alkoholi lub stanowisk z mrożonymi rybami.

Lm- Lumen całkowity strumień świetlny oprawy

Ten parametr określa wydajność świetlną jaką wysyła lampa.

NF – NO FLICKER nie migocze

Funkcja dodatkowa lampy określająca czy lampa nie migocze. Niezwykle istotne w miejscach ciągłej pracy np biuro, stanowisko kasowe. Wielogodzinne przebywanie w świetle migoczącym znacznie wpływa na komfort pracy i uczucie zmęczenia.

lm/W wydajność świetlna

wydajność świetlna na każdy „1W” dostarczonej energii

Duża ilość lumenów tj 160lm/1W n.p. w naszej świetlówce „Lumen+” potrafi dwukrotnie zwiększyć ilość światła w porównaniu do tradycyjnej świetlówki. Dodatkowo zmniejszyć zużycie energii elektrycznej nawet o 60%.

lux  ilość lumenów padających na 1m2

Obecnie najczęściej kontrolowany parametr przez P.I.P. w miejscu pracy.

Przeprowadzone badania w Europie na temat wpływu oświetlenia na sprzedaż wykazały 32% wzrost sprzedaży po wymianie oświetlenia na dedykowane dla danej grupy produktów. Warto pamiętać że zbyt duża ilość światła może męczyć i mieć negatywny wpływ na samopoczucie klienta, zmniejszając chęć odwiedzania takiego sklepu. Minęły czasy, gdy produkty były kupowane tylko dla zaspokojenia potrzeb. Obecnie dołączyły emocje chęć odczucia relaksu i przyjemności.  Oświetlając produkty w odpowiedni sposób możemy stworzyć odpowiedni klimat i przyczynić się do spełnienia tych odczuć korzystając przy tym z wzrostu sprzedaży.

Pamiętaj
Doradzimy. Zaprojektujemy. Wycenimy. Zrealizujemy

Pisz na projekty@multiled.pl lub zadzwoń 698-440-860