POLITYKA PRYWATNOŚCI
DANE OSOBOWE
- CZEGO DOTYCZY TA CZĘŚĆ POLITYKI PRYWATNOŚCI?
Informacje zawarte w niniejszej części Polityki Prywatności dotyczą zasad przetwarzania danych osobowych klientów Administratora i/lub osób działających w imieniu klienta Administratora (np. jego pracowników, reprezentantów, osób wyznaczonych do kontaktu z Administratorem) w ramach sklepu internetowego prowadzonego przez Administratora. Sprzedaż poprzez sklep internetowy www.multiled.pl dokonywana jest wyłącznie pomiędzy Administratorem i podmiotami gospodarczymi (sprzedaż B2B), dlatego w ramach sklepu internetowego mogą być przetwarzane dane osobowe: przedsiębiorców prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą będących klientami Administratora lub osób działających w imieniu przedsiębiorców (np. spółek) będących klientami Administratora.
- KTO JEST ADMINISTRATOREM MOICH DANYCH OSOBOWYCH?
Administratorem danych osobowych zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 Kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia Dyrektywy 95/46/WE (dalej: „RODO”)przekazywanych w związku z rejestracją i korzystaniem ze sklepu internetowego www.multiled.pl (w szczególności imię, nazwisko, adres, adres poczty elektronicznej, numer telefonu) jest Multiled Solutions spółką z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Krakowie (30-404), ul. Cegielniana 4A/26; wpisaną do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy dla Krakowa Śródmieścia w Krakowie Wydział XI Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000632952, NIP 6772406886, REGON 365195268 mail: rodo@multiled.pl (“Administrator”).
- JAK MOGĘ SIĘ SKONTATKOWAĆ Z ADMINISTRATOREM W SPRAWIE DANYCH OSOBOWYCH?
Administrator umożliwia kontakt z nim w sprawie danych osobowych za pośrednictwem adresu e-mail: rodo@multiled.pl oraz adresu korespondencyjnego: ul. Cegielniana 4A/26, 30-740 Kraków.
- SKĄD ADMINISTRATOR MA MOJE DANE OSOBOWE?
W zakresie w jakim Pana/i dane nie zostały pozyskane przez Administratora bezpośrednio od Pana/i, dane te zostały przekazane przez Pana/i pracodawcę, zleceniodawcę lub podmiot, który Pan/i reprezentuje, który jest jednocześnie klientem Administratora. W zakresie w jakim Pana/i dane nie zostały pozyskane bezpośrednio od Pana/i, przetwarzane przez Administratora dane mogą obejmować w szczególności: imię i nazwisko, zakład pracy, numer telefonu służbowego, służbowy adres e-mail.
- KTO JEST ODBIORCĄ MOICH DANYCH OSOBOWYCH?
Dane osobowe mogą być przekazywane podmiotom świadczącym usługi na rzecz Administratora m.in.: informatyczne, operatorom pocztowym i kurierom, bankom oraz innym podmiotom świadczącym usługi płatnicze, doradcom prawnym, podatkowym, księgowym, podmiotom świadczącym usługi archiwizacji dokumentów. Ponadto dane mogą być przekazywane innym podmiotom, z którymi Administrator prowadzi współpracę, w tym w szczególności podwykonawcom oraz innym dostawcom usług. Dane mogą być także przekazywane uprawnionym organom w zakresie wymaganym przez obowiązujące przepisy prawa.
- JAKIE PRZYSŁUGUJĄ MI PRAWA W ZWIĄZKU Z PRZETWARZANIEM MOICH DANYCH OSOBOWYCH?
W zakresie przetwarzania danych na podstawie zgody, ma Pan/Pani prawo cofnąć zgodę w dowolnym momencie (lecz nie wpływa to na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych przed cofnięciem tej zgody oraz na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych na innych podstawach prawnych niż zgoda). Ma Pan/i też prawo dostępu do treści danych oraz żądania ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia przetwarzania, prawo do przenoszenia danych osobowych oraz wniesienia sprzeciwu względem przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, gdy uzna Pan/i, że przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy RODO.
- CZY ADMINISTRATOR PODEJMUJE WOBEC MNIE ZAUTOMATYZOWANE DECYZJE?
Administrator nie dokonuje zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
- CZY MOJE DANE SĄ PRZEKAZYWANE DO PAŃSTW TRZECICH LUB ORGANIZACJI MIĘDZYNARODOWYCH?
Pana/Pani dane osobowe nie będą przekazane do państwa trzeciego ani organizacji międzynarodowej.
- JAKIE SĄ CELE, PODSTAWY I OKRES PRZETWARZANIA MOICH DANYCH OSOBOWYCH? CZY JESTEM ISTNIEJE WYMÓG PODANIA PRZEZE MNIE DANYCH OSOBOWYCH?
- REJESTRACJA I OBSŁUGA KONTA
- jeśli jest Pan/i klientem Administratora – w celu podjęcia czynności mających na celu zawarcie umowy (założenie konta w sklepie internetowym) oraz w celu realizacji umowy (założenia i obsługi konta w sklepie internetowym), w szczególności w celu realizacji obowiązków i uprawnień z niej wynikających – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych nr 2016/679 („RODO”) (tj. niezbędność do podjęcia działań na żądanie klienta, przed zawarciem umowy, której jest stroną i niezbędność do wykonania umowy, której klient jest stroną);
- jeśli jest Pan/i klientem Administratora – w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze wynikających w szczególności z przepisów kodeksu cywilnego, RODO – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (tj. niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze);
- jeśli działa Pan/i w imieniu klienta Administratora (jest Pan/i np. jego pracownikiem, współpracownikiem, reprezentantem lub osobą kontaktową) – w celu podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy z klientem Administratora (założenia konta w sklepie internetowym) oraz w celu realizacji umowy (założenia i obsługi konta w sklepie internetowym), jak również w celu wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w związku z zawarciem i wykonaniem umowy – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO) (tj. realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na prowadzeniu działalności gospodarczej, w tym wykonywaniu umów z klientem Administratora);
- ponadto Pan/i dane osobowe mogą być także przetwarzane w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora polegających na możliwości ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na możliwości ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi).
Dane osobowe związane z rejestracją i obsługą konta będą przechowywane do czasu jego usunięcia. Następnie dane mogą być przetwarzane przez czas niezbędny do realizacji prawnych obowiązków ciążących na Administratorze w związku z wykonaniem umowy (założeniem i obsługą konta w sklepie internetowym) Powyższe okresy przetwarzania danych osobowych mogą zostać każdorazowo przedłużone o okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora. Po tym okresie dane będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa.
Jeśli jest Pan/i klientem Administratora – podanie danych osobowych wskazanych w formularzu rejestracyjnym jest niezbędne do zawarcia i/lub wykonania umowy (założenia i obsługi konta w sklepie internetowym). Poza tymi danymi Administrator może także żądać od klienta podania danych wymaganych przez przepisy prawa. Wówczas brak podania danych będzie skutkował brakiem możliwości realizacji niektórych obowiązków lub uprawnień stron umowy. Jeśli działa Pan/i w imieniu klienta Administratora (jest Pan/i np. jego pracownikiem, współpracownikiem, reprezentantem lub osobą kontaktową) – podanie danych osobowych wskazanych w formularzu rejestracyjnym jest dobrowolne, jednak jest konieczne do zawarcia i/lub wykonania umowy wiążącej Administratora z jego klientem (założenia i obsługi konta w sklepie internetowym), jak też wykonania obowiązków prawnych Administratora z tym związanych. Brak ich podania może skutkować brakiem możliwości nawiązania z Panią/Panem kontaktu i brakiem możliwości realizacji niektórych obowiązków lub uprawnień związanych z umową wiążącą Administratora z jego klientem. W pozostałym zakresie podanie danych jest nie jest wymogiem ustawowym czy umownym, lecz jest niezbędne do realizacji celów, w których dane te są zbierane i przetwarzane.
- SKŁADANIA ZAMÓWIEŃ
- jeśli jest Pan/i klientem Administratora – w celu podjęcia czynności mających na celu zawarcie umowy (złożenia zamówienia w sklepie internetowym) oraz w celu wykonania umowy (złożenia i realizacji zamówienia w sklepie internetowym), w szczególności w celu realizacji obowiązków i uprawnień z niej wynikających, monitorowania jej wykonywania, kontaktowania się w związku z jej wykonywaniem, rozpatrywania składanych reklamacji oraz zwrotu świadczeń w przypadku odstąpienia od umowy – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO (tj. niezbędność do podjęcia działań na żądanie klienta, przed zawarciem umowy, której jest stroną i niezbędność do wykonania umowy, której klient jest stroną);
- jeśli jest Pan/i klientem Administratora – w celu realizacji obowiązków prawnych ciążących na Administratorze, w tym np. odprowadzenia podatku od zrealizowanej umowy (złożonych zamówień, wynikających w szczególności z przepisów podatkowych, kodeksu cywilnego, RODO – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c RODO (tj. niezbędność do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze);
- jeśli działa Pan/i w imieniu klienta Administratora (jest Pan/i np. jego pracownikiem, współpracownikiem, reprezentantem lub osobą kontaktową) – w celu podjęcia czynności zmierzających do zawarcia umowy z klientem Administratora (złożenia zamówienia w sklepie internetowym) oraz w celu jej wykonania (złożenia i realizacji zamówienia w sklepie internetowym), w szczególności w celu realizacji obowiązków i uprawnień z niej wynikających, monitorowania jej wykonywania, kontaktowania się w związku z jej wykonywaniem, rozpatrywania składanych reklamacji oraz zwrotu świadczeń w przypadku odstąpienia od umowy, jak również w celu rozliczenia umowy i wykonania obowiązków prawnych ciążących na Administratorze w związku z jej zawarciem, wykonaniem i rozliczeniem – podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. f RODO) (tj. realizacja prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na prowadzeniu działalności gospodarczej, w tym wykonywaniu umów z klientem Administratora oraz prowadzeniu bieżącej korespondencji);
- ponadto Pan/i dane osobowe mogą być także przetwarzane w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora polegających na możliwości ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na możliwości ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi).
W powyższym zakresie dane osobowe będą przechowywane przez czas niezbędny do obsługi zamówienia i jego rozliczenia oraz czas niezbędny do realizacji prawnych obowiązków ciążących na Administratorze w związku z realizacją zamówienia i jego rozliczeniem. Powyższe okresy przetwarzania danych osobowych mogą zostać każdorazowo przedłużone o okres niezbędny dla ustalenia, dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora. Po tym okresie dane będą przetwarzane jedynie w zakresie i przez czas wymagany przepisami prawa.
Jeśli jest Pan/i klientem Administratora – podanie danych osobowych wymaganych przez Administratora do złożenia zamówienia jest niezbędne do jego złożenia, obsługi i/lub rozliczenia. Poza tymi danymi Administrator może także żądać od klienta podania danych wymaganych przez przepisy prawa. Wówczas brak podania danych będzie skutkował brakiem możliwości realizacji niektórych obowiązków lub uprawnień stron umowy. Jeśli działa Pan/i w imieniu klienta Administratora (jest Pan/i np. jego pracownikiem, współpracownikiem, reprezentantem lub osobą kontaktową) – podanie danych osobowych jest dobrowolne, jednak może być konieczne do złożenia, obsługi i rozliczenia zamówienia składanego przez Pana/ią w imieniu klienta Administratora, jak też wykonania obowiązków prawnych Administratora z tym związanych. Brak ich podania może skutkować brakiem możliwości nawiązania z Panią/Panem kontaktu i brakiem możliwości realizacji niektórych obowiązków lub uprawnień związanych z umową wiążącą Administratora z jego klientem. W pozostałym zakresie podanie danych jest nie jest wymogiem ustawowym czy umownym, lecz jest niezbędne do realizacji celów, w których dane te są zbierane i przetwarzane.
- NEWSLETTER
- jeżeli wyrazi Pan/Pani na to zgodę – w celu prowadzenia działań marketingowych (np. przekazywanie informacji handlowych drogą elektroniczną lub telefoniczną) – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. a RODO (tj. Pana/i zgody),
- w celu realizacji prawnie uzasadnionych interesów Administratora polegających na możliwości ustalenia lub dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora – na podstawie art. 6 ust. 1 lit. f RODO (tj. prawnie uzasadnionego interesu Administratora polegającego na możliwości ustalenia lub dochodzenia roszczeń lub obrony przed nimi).
Podane przez Pana/Panią dane osobowe będą przechowywane do czasu cofnięcia zgody. Powyższy okres przetwarzania danych osobowych może zostać każdorazowo przedłużony o okres niezbędny dla dochodzenia ewentualnych roszczeń lub obrony przed takimi roszczeniami przez Administratora.
Podanie danych jest dobrowolne i nie jest wymagane, ale brak podania danych będzie skutkował niemożliwością przetwarzania danych w celach marketingowych.
PLIKI COOKIES
- Pliki cookies to niewielkie pliki (w szczególności tekstowe), zawierające informacje niezbędne do prawidłowego korzystania ze sklepu internetowego www.multiled.pl, które są zapisywane na urządzeniu końcowym (komputerze, tablecie, smartfonie itp.) podczas korzystania przez Pana/Panią ze sklepu internetowego www.multiled.pl
- Pliki cookies są wykorzystywane, w szczególności w celu:
- zapamiętania danych logowania (aby nie było konieczne każdorazowe wpisywanie loginu i hasła);
- zapamiętania produktów dodanych przez Pana/Panią do koszyka;
- zbieranie danych statystycznych (służących rozwojowi i udoskonalaniu sklepu internetowego www.multiled.pl zgodnie z preferencjami klientów).
- Pliki cookies nie zawierają danych umożliwiających ustalenie tożsamości osoby korzystającej ze sklepu internetowego. Pliki te nie są szkodliwe dla Pana/Pani urządzenia i nie zmieniają jego ustawień ani ustawień jego oprogramowania.
- W trakcie korzystania przez Pana/Panią ze sklepu internetowego www.multiled.pl wykorzystywane są poniższe rodzaje plików cookies:
- cookies sesyjne – pliki tymczasowe, które przechowywane są w Pana/Pani urządzeniu do czasu wylogowania ze sklepu internetowego www.multiled.pl;
- cookies stałe – przechowywane w Pana/Pani urządzeniu przez czas określony w parametrach tych plików lub do momentu ich usunięcia przez Pana/Panią.
- W trakcie korzystania przez Pana/Panią ze sklepu internetowego www.multiled.pl wykorzystywane są pliki cookies mające następujące funkcje:
- niezbędne do działania sklepu internetowego – pliki te umożliwiają prawidłowe działanie sklepu internetowego, logowanie, nawigowanie oraz dokonywanie zakupów. Bez ich zapisania na Pana/Pani urządzeniu korzystanie ze sklepu internetowego www.multiled.pl jest niemożliwe;
- zapewniające bezpieczeństwo transakcji dokonywanych w obrębie sklepu internetowego www.multiled.pl . Brak tych plików uniemożliwi dokonanie transakcji;
- statystyczne – umożliwiają zbieranie informacji statystycznych na temat sposobu w jaki korzysta Pan/Pani ze sklepu internetowego www.multiled.pl;
- funkcjonalne – pliki umożliwiające zapamiętanie ustawień i preferencji. Dzięki zapisaniu tych plików na Pana/Pani urządzeniu m. in. nie będzie konieczne każdorazowe wpisywanie loginu i hasła;
- społecznościowe – umożliwiające integrację serwisów społecznościowych (m. in. Facebook), z których Pan/Pani korzysta, ze sklepem internetowym www.multiled.pl.
- Ustawienia przeglądarki zazwyczaj domyślnie dopuszczają zapisywanie plików cookies. Jeżeli nie zgadza się Pan/Pani na zapisywanie plików cookies, należy zmienić ustawienia przeglądarki internetowej. Zmiany mogą polegać na niezapisywaniu plików cookies lub na każdorazowym informowaniu Pana/Pani o zapisaniu ich. Możliwe jest również ręczne usunięcie plików cookies ze swojego urządzenia. Szczegółowe informacje o możliwości i sposobach obsługi plików cookies dostępne są w ustawieniach oraz w sekcji „Pomoc” przeglądarki internetowej. Należy pamiętać, że ograniczenia w stosowaniu plików cookies mogą utrudnić lub uniemożliwić korzystanie ze sklepu internetowego www.multiled.pl
INFORMACJE KOŃCOWE
W razie jakichkolwiek wątpliwości w zakresie przetwarzania Pana/Pani danych osobowych, korzystania z strony www.multiled.pl lub jej funkcjonowania (w tym stosowania plików cookies), należy kontaktować się pod adresem mailowym: rodo@multiled.pl